1 Mart 2018 Perşembe

MARTENİÇKA


Çoçukluğum'dan kalan, fakat neden kalıcı olduğunu yorumlayamadığım bir anı.



(Tahminen yaşım 6-7)
Bulgaristan'da baharın gelişini kutlamak için yapılan bir ritüel.
1 Mart tarihinde kollara bileklik yada yakaya rozet takılır.Kökünün binlerce yıl
öncesine dayandığını da yeni öğrendim.
Yaşadığımız bölge ve yıllarda kış karlar altında geçerdi.Öyle yada böyle kar değil.
Tek katlı ev yüksekliğinde ve aylarca kalan cinsinden.
Sanırım daha kışa yeni girecektik.Sonbahar.O gün ben arkadaşlarımla oynadığımız
yeşil alana marteniçkamı takıp gittim.(minik bir ayı rozeti)


Tabi ki marteniçkayı takmak için doğru bir zaman değildi.Fakat çoçuk aklı.
O gün eve döndüğümde çok sevdiğim marteniçkam yakamda yoktu.Ve ben
uzun bir zamanı üzülerek geçirdim.Elbette zamanla üzüntüm azaldı ve unuttum.
(ya da öyle sandım, baksanıza 45 yıl sonra gözümün önünde,dün gibi)

 

Onu kışın karın içinde görürüz.İnatçı ve dirençlidir.Bana görede gelmekte olan baharın erken
müjdecisi.Bizdeki adı Akbardaktır.
Uzun kış ayları nihayete erdi, biz yeniden ve o mevsim ilk defa oyun oynadığımız yeşil
alana gittik.Ve ben karın altından fışkıran kardelen gibi yüksek çimlerin içinde, kaybettiğim
marteniçkamı buldum.Hemde hiç beklemezken ve tamamamen unutmuşken.
Bende yarattığı sevinci okudunuz,45 yıldır unutamamışım.
Aslında bu başıma gelen belki hayatımda karşılaştığım ilk bilgelik dersiydi.
''KAYBETTİM DİYE ÜZÜLME, GERÇEKTEN SENİNSE GERİ DÖNER,''
Evren yaşamınızın o anında gerçekten neye ihtiyacınız varsa onu karşınıza çıkarır.
Dikkat! Neyi istiyorsanız değil, neye ihtiyacınız varsa ve siz neye hazırsanız.
Ve çok uzun yıllar sonra ben bir marteniçka vakası daha yaşadım.
Doğarken ailenizi seçme şansına sahip değiliz.Fakat iyi bir aileye sahip olmak
büyük oranda bu dünyadaki kaderinizi belirler.
İyi birise,evrenin size verebileceği diğer büyük bir armağan.
Hayatımın göreceli karanlık ve zor bir döneminde,bu defa mucize benim karşıma eşim
olarak çıktı.Ömrüme ikinci bir güneş gibi doğduğundan  beri benim ömrüm hep
aydınlık.Çoğu zaman başımıza gelenlerin sebebini bilemeyiz.Bende ne yaparak 
böyle büyük bir ödülü hakkettiğimi bilmiyorum.
Fakat bu büyük iki armağan için yaşadığım sürece sonsuz kudrete hep minnet duyacağım.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder